Weet wat je eet

Stichting A-wareness zet zich ook in om de kennis over zuivel te vergroten. Wij vinden het belangrijk dat kinderen en volwassenen weten waar hun voedsel vandaan komt. Welke weg heeft de kaas afgelegd voordat het op je boterham ligt?

Speciaal voor dit doel hebben wij het educatieve spel ‘Keten met Kaas’ ontwikkeld. ‘Keten met Kaas’ brengt kinderen spelenderwijs in aanraking met de kaasketen. Het spel laat zien wat er op de boerderij van de melkveehouder gebeurt, hoe kaas wordt gemaakt en wat er verder nog allemaal gebeurt voordat kaas op je boterham ligt.

Lesmodule

Aan 'Keten met Kaas' is een complete lesmodule gekoppeld voor leerlingen in groep 4, 5 of 6 van de basisschool. Met de module kunnen leerkrachten en BSO-medewerkers een of meerdere les(sen) geven over de kaasketen. Leerlingen kunnen ook thuis met onderdelen van 'Keten met Kaas' aan de slag.
Een gastles laten verzorgen? Ook dat kan! Medewerkers van Royal A-ware komen graag op school langs voor een inspirerende les over de kaasketen.

Een gastles aanvragen

Wat weet jij over kaas?